Feedback
40-procent-zakazniku-pravdepodobneji-nakoupi

40 % zákazníků pravděpodobněji nakoupí na eshopu díky lepšímu balení

Prodáváte ten samý produkt za stejnou cenu a možná i levněji než vaše konkurence, a přece se k vám vaši zákazníci nevracejí? Důvodů může být několik. Konkurence má třeba zajímavější web, lepší zákaznické služby, lepší bonusový program, anebo „pouze“ balí lépe.

Balení – faktor, který hodně e-shopů podceňuje, a přitom často rozhoduje o tom, jestli se k vám zákazník znovu vrátí, anebo příště nakoupí u konkurence. O psychologii a důležitosti obalů se už toho napsalo hodně, ale většinou se psalo o primárním obalu. Nemyslete si však, že jenom proto, že prodáváte produkty „někoho jiného“, se vás obalový marketing netýká.

Nedávno jsme řešili zkušenost kolegy, který si objednal luxusní šachy a byly mu doručené v nepoměrně velké krabici vyplněné papírky od čokolády a akčními letáky. Kolega si objednal luxusní produkt a byl mu doručen zabalený ve smetí. Ještěže ho nekoupil jako dárek a nenechal doručit přímo obdarovanému. Pak není divu, že příště nakoupí u konkurence, která produkt prodává možná i o něco dráž, ale doručí ho v obalu, který odpovídá obsahu, aby jeho celkový zážitek z nákupu neprošel dalším zklamáním

Již v roce 2014 Google zaznamenal 57% nárůst shlédnutí tzv. unboxing videí. Unboxing videa jsou v podstatě videa o rozbalování produktů uveřejněné většinou blogery.

Podívejte se, jaké emoce v lidech vyvolávají různé obaly již při jejich rozbalování.

Tento typ videí je pořád víc populární v Čechách i ve světě. Proč? Dle výzkumů psychologů je hlavním důvodem očekávání. Stejný typ očekávání, jako když otevíráme dárek. Nezáleží na tom, že jsme si produkt sami objednali a víme, co v krabici bude. Od momentu, kdy jsme balík dostali do rukou, až do chvíle, než produkt úplně rozbalíme, jsme plní očekávání.

Lidé dokonce prožívají určitou míru očekávaní, i když balík přímo nerozbalují, ale jenom se dívají na jeho rozbalování. Jak by se asi zatvářil bloger rozbalující balík od vás? Jak se asi tváří vaši zákazníci, když rozbalují vaše produkty?

Dle studie Dotcom Distribution v roce 2016 až 40 % zákazníků se vyjádřilo, že by pravděpodobněji nakoupilo v eshopu, který své produkty balí do dárkových, nebo prémiových obalů. Což představuje nárůst 11 % v porovnaní s rokem 2015, kdy se takhle vyjádřilo jenom 29 % nakupujících.

Jak ovlivňuje kvalitní obal psychologii zákazníka? Dle studie:

  • 68 % zákazníků vnímá díky kvalitnímu obalu váš eshop luxusněji,
  • 61 % zákazníků prožívá víc vzrušení při převzetí balíku,
  • 44 % zákazníků kvalitní obal potvrdí hodnotu produktu,
  • 17 % zákazníků obal ujistí, že tento eshop je pro lidi, jako jsou oni.

Samozřejmě, není produkt jako produkt

Obecně se dá říct, že na kvalitě balení záleží víc u prémiového a luxusního zboží. Nejméně záleží na obalu u zboží, které nakupujeme do domácnosti (čisticí prostředky, apod.). Ale i u domácích prostředků balení ovlivňuje 25 % zákazníků. U luxusního zboží je to až 59 %!

Jak důležité je prémiové balení?

Co je prémiový obal?

Prémiový obal by měl splňovat tyto 3 vlastnosti: Funkčnost, Reklama, Prezentace produktu.

Funkčnost

Doručení poškozeného tovaru rozhodně nevykouzlí úsměv na tváři vašeho zákazníka. Právě naopak. A jestli si myslíte, že vás zachrání rychlé a jednoduché vybavení reklamace, jste na omylu. Získat zpět důvěru zklamaného zákazníka je mnohem těžší, než získat nového zákazníka. Nešetřete proto na kvalitě obalového materiálu. V pořádku doručené zboží je alfou a omegou.

Reklama

Obaly jsou jedním z nejlevnějších a nejjednodušších způsobů, jak budovat značku. Krabice, nebo lepicí pásky s vlastním logem a potiskem představují minimální dodatečné náklady, a přitom hodně účinnou formu marketingové komunikace. Dle studie, až 50 % zákazníků pravděpodobněji doporučí eshop svým známým, pokud jim bude doručeno zboží ve značkovém obalu s personalizací eshopu.

Prezentace produktu

Sekundární a terciární obal, tedy ten, do kterého balí produkty eshop (např. kartonová krabice), nemá být pouze praktický. Má upoutat pozornost stejně jako primární obal. Vyvolejte pocit vzrušení a očekávaní u vašich klientů od první chvíle, kdy váš balík vezmou do ruky. Odlište se od konkurence. Chce váš klient luxus? Nápaditost? Dejte mu přesně to, co chce a za co platí. Pak bude spokojen a bude se k vám pro tento pocit vracet.

Bojíte se zvýšených nákladů?

Pokud byznys zrovna rozjíždíte, určitě máte omezený kapitál a snažíte se snížit náklady všude, kde to jen jde. Obal však není to správné místo, kde šetřit, a to zejména, když značku teprve budujete. Měli byste to brát jako investici, abyste v budoucnu mohli vydělávat víc.

 

Jak ovlivňuje obal psychologii zákazníka?



Žádný komentář

Komentovat

Přejít k navigační liště