Feedback

Zajímavý obal si bude dělat reklamu na sociálních mediích sám

Na způsobech, jakými jsou produkty vizuálně prezentovány před zákazníky, včetně tvorby reklamy a materiálů pro propagaci, pracuje celý tým marketérů, kreativců a stylistů, kteří se snaží produkt ukázat v tom nejlepším světle. Co se však s produktem děje v reálném světě? Jak ho zákazníci vidí bez profesionálního osvětlení nebo post editaci? Vzhledem k tomu, že sociální platformy, jakými jsou Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest nebo Tumblr, mají tendenci růst, jedna věc je jistá.

Zákazníci, a ne marketéři, budou stále častěji v popředí ve vizuální prezentaci a šíření obrázků produktů.

Jak velkou moc mají sociální sítě a jejich uživatelé v otázce propagace značky a produktů naznačují závěry studie společnosti Canon, která zkoumala trendy ve fotografování. Výsledky prokázaly, že téměř jeden ze čtyř spotřebitelů fotí přibližně 300 fotek měsíčně. Jenom Instagram má víc než 700 miliónů aktivních uživatelů měsíčně a Twitter zase uvádí víc než 313 miliónů. Spotřebitelé vytvářejí a sdílejí obrázky téměř všeho a neustále, což znamená, že vaše značka a její produkty nabírají svůj vlastní vizuální a společenský život, který není v rukou vás – marketérů, ale v rukou zákazníků. Nicméně reálný úspěch produktů můžete do značné míry ovlivnit i mimo „bezpečné“ prostředí profesionálního týmu.

Tradiční metody získávání přehledů o tom, jak produkty vypadají a působí v reálním světě, zahrnují sledování odkazů v textech prostřednictvím hashtagů nebo tagů, které zákazníci použili. Můžete tak sledovat a analyzovat vzhled svých produktů v „divočině“.

Ze živelných obrázků produktů na sociálních médiích je možné se výrazně poučit a použít tyhle poznatky na zlepšení. Například, jaký je první styk zákazníka se značkou prostřednictvím obalu? Můžete tak zjistit, jak produkt vidí zákazníci a zda je návrh a umístění loga dostatečně viditelné a poutavé.

Produktové a také sekundární obaly, ve kterých se zboží doručí do rukou zákazníků, jsou vynikajícím komunikačním a oslovovacím kanálem. Obaly obsahující zprávu, díky které můžete své zákazníky pobídnout, aby šířili své pocity a zkušenosti v souvislosti s produktem, představují novou zbraň ve vašich rukách. Sociální sítě slouží na vytvoření poptávky, kterou mohou přirozeným způsobem tvořit právě uživatelé – vaši zákazníci.

Sociální sítě tedy nejsou jenom místem pro zviditelnění značky, ale jsou i obchodním prostředím, ve kterém zákazníci bez cenzury poznávají, diskutují a v neposlední řadě, touží po produktech.

Výsledky studie IconoSquare prokázaly, že 62 % uživatelů Instagramu sleduje profil značky z prostého důvodu – značku mají rádi. Pokud na Instagramu zveřejníte ty správné snímky, spotřebitelé přijmou vaše marketingové poselství, aniž by museli být vystaveni složitým prodejným technikám.

Princip a smysl sociálních médií je jednoduchý – spokojení zákazníci pomáhají přeměnit pasivní zákazníky na aktivní.

Využití sociálních médií na propagaci produktů prostřednictvím poutavého, zábavného a jedinečného obalu, má několik výhod

  • sociální média dokážou vyvolat diskuzi o produktu, která může nabrat obrovských rozměrů,
  • sociální média mají široký dosah,
  • sociální média zlidšťují značky a jejich produkty.

Využijte proto balení vašich produktů na upoutání pozornosti zákazníků. Komunikujte s nimi prostřednictvím obalů, nabídněte jim možnosti, jak se dozvědí víc užitečných informací, nebo je spojte s komunitou lidí se společnými zájmy. Čím víc budete balení personalizovat, tím je větší pravděpodobnost, že zákazníky oslovíte lidskou a zároveň hravou formou.

Příklady z praxe

Když tomu pomůžeme – Indie Hair

Indie Hair představuje jeden z mnohých případů, v kterých má začlenění sociálních sítí do návrhu obalu nesmírně pozitivní vliv na vnímání značky a líbivosti produktu. Značka Indie Hair reprezentuje linii kosmetických produktů s osobitým stylem. Dizajn jejich obalů je možné na první pohled identifikovat díky mohutnému fontu a výrazným barvám. Každý jeden obal obsahuje unikátní hashtag, který se objevuje napříč celou linií produktů. Například, růžová linie extra zpevňujících vlasových produktů Indie Hair, nese hashtag #superfirm, který se opakovaně objevuje na obalech, v reklamních textech a kampaních, a zejména na Instagramu. Když zadáte hashtag z obalů produktů Indie Hair do Twitteru nebo Instagramu, najdete velké množství příspěvků od zákazníků, kteří značce dělají to nejlepší jméno a taky reklamu.

Tenhle nápad zahrnutí unikátního hashtagu do dizajnu obalu je chytře spárován hashtagem společnosti #MyIndieHair, který kopíruje webovou adresu společnosti a pokrývá obecnější tipy. Společnost uzavírá marketingový kruh tím, že na svých webových stránkách nabízí tipy pro vlasový styling. Díky obalovému dizajnu a kampaněmi s hashtagy se tak kolem značky vytváří dynamická komunita věrných zákazníků.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Když to jde samo – Subway

Volba společnosti použít jejich výrazné logo na každém jednom papíru, do kterého sendvič zabalí, je vynikajícím příkladem, jak se dokáže chytře navržený obal objevit na sociálních sítí doslova sám. Sen každého marketéra se tak stává skutečností, když produkt nabývá vlastní sociální život a povědomí. Představte si, jaká by to byla škoda, kdyby byl sendvič zabalen do obyčejného papíru bez loga společnosti.

Subway lunch with my bday boy who doesn't love subway 😍#favoriteplacetoeat #subway #loveit

A post shared by Jessica Hitchcock (@jessicam.hitchcock) on




Žádný komentář

Komentovat

Přejít k navigační liště